מה למדנו מהמשבר הפליטים ושיברו

1. בחודשים האחרונים נתניהו מכנס את הקבינט בתדירות גבוהה (כולל ישיבה בראשות שר הבטחון כאשר היה חולה), אבל הסכם שישראל חותמת עם האו"ם והכרחי שיאושר בקבינט או בממשלה, לא נדון בקבינט (כמו למשל, סיום מבצע 'צוק איתן'). זה מעיד על כך שאין שום שיפור בעבודת הקבינט, כי הסוגיה המרכזית שמשפיעה על זה, היא התנהלותו של ראש הממשלה ולא שום פרוצדורה.

2. מרגע מסיבת העיתונאים ועד להכרזה שההסכם מושעה חלפו 5 שעות בהן לא קרה כלום, חוץ מתגובות ברשתות החברתיות. למעט היסטריה מתגובות אלו, איני מצליח למצוא תשובה אחרת לשאלה מה גרם לנתניהו לבטל את מה שטוב לישראל בראייתו (על פי דבריו).

3. הציבור בישראל לא ראוי לתשובות בנושא. מספיקות הודעות, על ההסכם ואז על השעייתו. הסברים? מה פתאום.
הנה רשימת שאלות: האם היה הסכם עם רואנדה (שאגב, נתניהו הוא זה שחשף את שמה רשמית) או שהממשלה שיקרה לבג"ץ; אם היה הסכם מה הוא כלל, האם הוא כלל שוחד לנשיא רואנדה; למה הוא חתם על הסכם עם האו"ם בלי אישור הקבינט; מה נעשה ע"י הממשלה להקל על מצוקת תושבי דרום ת"א?; מה הבעיה המשפטית האמיתית בנושא?

4. הקרן החדשה לישראל – במצוקה חוזרים לפעולות הבסיסיות. למצוא בוגדים, להסית נגד אחרים, ולשקר. ראש ממשלה שמקבל 99% מתרומותיו בחו"ל, שגייס אזרח זר לייסד עבורו עיתון, שידברר אותו במאות מיליוני שקלים, סבור שיש בעיה עם תרומות מחו"ל של אחרים (למי שמחפש עובדות מתוך התרומות לקרן יש פחות מ-4% שמגיעות ממקורות אירופים).

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.