חדשות דמוקרטיה מוונצואלה – הבחירות לפרלמנט

בונצואלה נערכו בתחילת החודש בחירות לפרלמנט, שהיה המעוז האחרון של הדמוקרטיה המתה בונצואלה. הפרלמנט בונצואלה נשלט ע"י האופוזיציה אחרי הבחירות ב-2015, והיא ניסתה להתחיל בהליך הדחה לנשיא המכהן מאדורו. זה הוביל לכך שבית המשפט שלל את סמכויות הפרלמנט ונטל אותן לעצמו.

לחובבי המשילות מביניכם, ככה זה כשבית המשפט הוא זרוע של מפלגת השלטון. זה מה שעשה צ'אבס כאשר נבחר לנשיאות. הוא הגדיל את בית המשפט, ומינה מקורבי מפלגה כשופטים, על מנת שתהיה לו שליטה על הרשות השופטת.

בקיץ, לקראת הבחירות, מינה בית המשפט תומכים של מפלגת השלטון ל-3 מתוך 4 מפלגות האופוזיציה, כי מה שווה האופוזיציה, אם לא קובעים עבורה מי יתמודד, מה תהיה דעתה, מה מותר לה לחשוב, ואיזה עמדה מותר לה לנקוט. זה הוביל להחרמת הבחירות ע"י האופוזיציה.

התוצאה של הבחירות היתה נצחון מוחלט למפלגה הסוציאליסטית של מאדורו שזכתה ל-253 מושבים מתוך 277. בבחירות הצביעו פחות מ-6 מיליון איש לעומת 13 מיליון בבחירות הקודמות כתוצאה מהחרמת הבחירות.

הפרלמנט היוצא, שכאמור נשלט ע"י האופוזיציה, חוקק את הארכת כהונתו בשנה, כדי למנוע את התכנסות הפרלמנט הנבחר החדש. מאדורו הכריז שההחלטה "לא חוקתית" וקרא למערכת המשפט של המדינה לעשות את תפקידה. ודאי תשאלו את עצמכם למה דיקטטורים טורחים לעשות מראית עין של תהליכים משפטיים, אז מראית העין חשובה, היא מאפשרת לגיטימציה ועובדת על חלק לא מבוטל מהאזרחים, ומקשה על מדינות זרות לתקוף את ההחלטות.

במסגרת התחביב של ממשל טראמפ להטיל סנקציות, פומפיאו הכריז על הטלת סנקציות על החברה שנתנה את שירותי המחשוב לבחירות. אהה, זה לא דומיניון אל תדאגו. האירוניה התאבדה כאשר פומפיאו הסביר ש:"מי שממעיט בערכן של בחירות הוגנות וחופשיות צריך להיענש". אחת ההצלחות הגדולות של הדיקטטורים בעולם, היא התנהלות טראמפ אחרי הבחירות בארה"ב, שבאה בהמשך להתיחסותו לזכויות אזרח לכל אורך הקדנציה שלו.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.