בשולי הדברים – מגנומטרים, הרתעה וסגירת אל ג'זירה

שבועיים אחרי הסרת המגנומטרים אפשר לראות בברור את הקשר הישיר בין הצבתם למתיחות בטחונית.
בתור אדם לא דתי, איני יכול לשפוט את הרגישות של אנשים דתים בסוגיות הנוגעות לאמונתם. אבל, אני יכול לראות שכאשר מנסים לגעת בחוסר רגישות בנקודות רגישות זה מלהיט את האווירה. זה נכון לא רק למוסלמים. כל שאני יכול, זה להבין, שהר הבית נוגע בנקודה רגישה מאוד הן למוסלמים והן ליהודים (בעיקר דתיים).
בסכסוך הישראלי-פלשתיני יהיו גלי אלימות בעתיד, כיוון שיסודותיו העמוקים איתנו לעוד שנים רבות. יש הטוענים שאם כך, אז עדיף היה שזה יבוא עכשיו "ונראה להם מה זה". זה יכול להיות נכון רק אם בכוונתנו לשנות בעימות צבאי את יסודות הסכסוך, קרי לגרש או להשמיד את הצד השני ולהעלים את הבעיה. כיוון שאמונתי היא, שזאת אפשרות שאינה ראויה לשיקול בחברה שרוצה לשמור על צלמה, אזי לישראל בסופו של יום יש אינטרס לדחות את העימות הבא ככל האפשר.
לזכותו של נתניהו יאמר, שהוא הבין שהתמודדות עם התפרצות אלימה מחייבת תמיכה ציבורית רחבה, שאינה קיימת, בפרט במציאות הפוליטית הנוכחית (סיבה מרכזית שלאריאל שרון לקח יותר משנה לפני מבצע 'חומת מגן'). מה שהוביל אותו בסופו של יום להורות על הסרתם. לחובתו, שזה נעשה רק אחרי שהתנגשנו בקיר, תודות לארוע בירדן, ולא קודם לכן.
לכל הטוענים שזה פגע בטווח ארוך בהרתעה אשיב, שהרתעה היא מונח מתעתע, שנוח לעשות בו שימוש רגעי פופוליסטי, אבל קשה יותר להראות את נכונותו. בכל התפרצות עתידית אפשר יהיה לעשות שימוש בטיעון שזה היה בגלל הפגיעה בהרתעה, ולא ניתן יהיה להוכיח שזה לא נכון. כך טוענים, שהאינתיפאדה השניה פרצה בגלל הנסיגה מלבנון, למרות שאין גוף מודיעיני בישראל שהעריך זאת אז או מעריך זאת היום, על בסיס עובדות וחקירות. לאחרונה שמעתי את בנט טוען שגם מלחמת לבנון פרצה בגלל ההתנתקות, שזאת בכלל טענה מופרכת, הרי ישראל היא זאת שחוללה את המלחמה.
בסופו של יום אנחנו סופרים רק את הארועים שהיו, ואז מוצאים לזה צידוק שמונע בחלקו מתוך האמונות ותפיסות העולם שלנו, ולא מתוך ניתוח עובדתי. העקרון הבסיסי של הטיעונים הללו הוא שני ארועים שבאו זה אחרי זה על ציר הזמן.
כאן קיבלנו המחשה, שבניגוד לתפיסת העולם היהודית, הדברים תלויים גם בנו, ומעשינו משפיעים על תוצאות התהליך, גם אם לא קובעים אותן.
====================================
ראש הממשלה הנחה את שר התקשורת לסגור את משרדי אל ג'זירה.
כאשר מדובר בדיקטטורה המצרית, אנחנו לא מופתעים. כאשר סין, רוסיה ותורכיה מגבילות את השימוש באינטרנט / רשתות חברתיות / עיתונים ותקשורת, אנחנו לא מופתעים כיוון שברור לנו שאלו לא דמוקרטיות. למרבה הצער, גם בישראל אנחנו אפילו לא מרימים גבה. כיוון שמדובר ברשת שדיווחיה לא אמינים, מוטים לרעת ישראל ולעיתים מוציאים את דיבתנו לשווא, זה נראה לנו סביר שלא נאפשר להם לשדר מישראל.
את דיווחי הרשת על הנעשה בישראל הרי לא נצליח לעצור, כך גם את האפשרות לקלוט את שידוריה באמצעות לווינות / אינטרנט וכו'.
קשרים עם קטאר ישראל מקיימת בערוצים רבים, הן מסחריים, הן פוליטיים ואפילו קשר עם חמאס מתנהל דרך קטאר.
הקלות הבלתי נסבלת בה הנחייה כזאת ניתנת, והשר האחראי שש למלא אותה עצובה למדי. היום זה אל-ג'זירה, מחר זה 'הארץ', הרי לתפיסת חלק מאזרחי ישראל גם הוא מוציא את דיבתה של ישראל, וחותר נגד המדינה. אפילו אין צורך לנמק לציבור מדוע אנו מבצעים צעד דרקוני שכזה, למעט הצורך להפגין נחישות אחרי הסרת המגנומטרים. בסופו של יום, המהלך לא יקרה, אבל מצער שצעדנו עוד צעד במדרון.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.