7 נקודות בסיום 48 שעות הקרב בעזה

זאת אינה הפסקת אש אמיתית עד שישראל מכחישה אותה. הציבור בישראל שוב שומע על הפסקת אש מחמאס ומהנחיות פיקוד העורף. כמובן שלא הושגה הפסקת אש, סתם במקרה שני הצדדים הפסיקו לירות באותה "הדקה".

אם לסמוך על הדיווחים (ולפי ניסיון העבר אפשר לסמוך עליהם), ישראל נתנה ערבויות לכך שהכסף יעבור (וכנראה שהסכום יגדל), אם כך אי אפשר שלא לשאול את השאלה מדוע לא ניתן היה לסכם על זה לפני יומיים של לחימה, 4 הרוגים, 138 פצועים (4 קשה, 6 בינוני, 128 קל) ועוד 135 נפגעי חרדה.

אחריות ההנהגה הלאומית – 4 הרוגים, יומיים של לחימה ושיתוק החיים ברבע המדינה לא הביאו את ראש הממשלה להסביר לציבור ולענות לשאלות קשות. האמת שאין לו סיבה לעשות זאת, הציבור הרחב לא חושב שזה משהו נדרש ממנהיגים. בתור מי שחושב שטראמפ הוא נשיא הזוי, כדאי לראות שאין מצב שבארה"ב, או בצרפת או בכל מדינה דמוקרטית אחרת הנשיא/ראש הממשלה לא יענה לשאלות לתקשורת, יערוך ראיונות עומק, ויענה לשאלות קשות. אבל אצלנו מותר כי "התקשורת עוינת". 4 הרוגים יותר מ-200 פצועים ואפילו מבט קטן למצלמה על אחריותך לעניין, אין.

אירוויזיון ויום העצמאות – אלו בהחלט שיקולים ראויים בהערכת מצב לאומית. ביטול האירוויזיון הוא מכה מדינית לישראל (180 מיליון צופים בשנה שעברה), ומכאן שהכרחי שזה יהיה בשיקולי הערכת המצב. כל פעם שאומרים שזה לא מהווה שום שיקול צריך לבוז לאומר, ולדרוש קצת יותר כבוד ממנהיגינו.

נצחון – תעזבו את תחושת החמיצות, גם בעזה לא מרגישים מדהים. זה לא באמת חשוב, מו"מ בין שני הצדדים הואץ בעזרת אש, והגיע לסיומו הרצוי בעבור שניהם. הכמיהה לתחושת נצחון היא משהו שצריך להתגבר עליו.

'כיפת ברזל' – ראיתי שיש הסוברים שרק בגללה אנחנו נמנעים "מלנצח". הרי בלעדיה היו נהרגים הרבה יותר ישראלים ולא היתה לנו ברירה ללכת עד הסוף ולסיים את הבעיה אחת ולתמיד. בעיני התשובה הפוכה, גם אם יש יותר הרוגים לא בהכרח הולכים למלחמה (עובדה, 4 הרוגים ובחרנו הפסקת אש). זה מאפשר לישראל חופש פעולה, אין דבר חשוב מזה. מותר להחליט שצריך לצאת למלחמה, אבל אדיוטי לעשות את זה רק כי הנחת לעצמך אקדח על הרקה.

בג"ץ – בכל פעם שאנחנו עצבניים נורא על כך שמישהו מעיז לאתגר אותנו בטחונית, חוזרים הטיעונים נגד בג"ץ. אתמול זה היה קשור להנחיה של בג"ץ שלא לנתק את הרצועה מחשמל. זה כמובן נובע מכך שלא רוצים לכעוס על המדיניות של הממשלה. לא בגלל החשמל או הדלק הסכמנו על הפסקת אש אתמול. תתבגרו.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.