יקוב הדחפור את הגופה

אתמול חשף אביגדור ליברמן שראש המוסד ומפקד פיקוד דרום טסו לקטאר על מנת לשכנע את הקטארים להמשיך להעביר כספים לעזה. אין לי כוונה לעסוק באופורטוניזם של ליברמן, כיוון שהיום בבוקר התראיין ישראל כ"ץ (שר החוץ וחבר קבינט מכהן) ותגובה במקום לענות לעניין, דיבר על כך שגם בתקופת ליברמן היו שיחות עם קטאר בנוגע לרצועת עזה.

רקטות ופצמר שנורו מעזה לישראל
התמונה מתוך המשרוקית של גלובס
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001318625

העניין הרבה יותר חשוב מזה. בישראל חזרו והכחישו קיומו של מו"מ עם חמאס, והנה אופסי ישראל מבקשת מקטאר להעביר לחמאס כסף.
בנט התרברב וסיפר שמאז שנכנס ירד היקף הרקטות ב-80%, מה שהיה שקר מוחלט, כיוון שמספר הרקטות לא ירד בכלל. הוא גם התגאה שבתקופתו פסקו הפגנות הגדר, אבל שכח כמובן לספר על כך שייתכן שיש לזה קשר לדיבורים עם חמאס במקומות אחרים. זה מה שעצוב בכל הסיפור, אין בעיה שממשלת ישראל לא תספר לאזרחים את כל הנעשה מאחורי הקלעים, יש בעיה חמורה שממשלת ישראל משקרת לציבור בסוגיות בטחון. בטחון וחיי אדם לא יכולים להיות נתונים לשוק הפוליטי, אם רוב גדול של הציבור לא ייתן אמון במקבלי ההחלטות (רוב גדול = גם אנשים כמוני שלא מצביעים לימינה או הליכוד), לא ניתן יהיה להאמין להם כאשר הם באמת יהיה צריך לבקש את הציבור להתגייס.

הבוקר חיסל כוח צה"ל מחבלים בגבול הרצועה. הפרחים ללוחמים. בהמשך הטמטום הישראלי חגג ועל מנת להחזיק גופות בנחישות ישראל סיפקה סרט לפנתיאון של דחפור צה"לי מרים גופה על מנת ששר הבטחון יוכל לצאת בהצהרות נחושות שבוע לפני הבחירות.
את דעתי ששום גופה שנחזיק לא תביא לשחרור גולדין ושאול, אלא רק עסקת שבויים בהם ישוחררו מחבלים, הבעתי פעמים רבות, אבל גם אם לא מקבלים אותה להילחם על אחזקת אחרונת הגופות נראה לי פשוט מופרך אפילו שבוע לפני הבחירות.
אם יד שמאל (הימנית) מנסה להגיע להסדרה ובודאי לא להסלים את הגזרה בשבוע לפני הבחירות, אז יד ימין (הימינה) עושה שרירים על פארש.

Image

מישהו באמת יוכל להצדיק הרוגים בשביל גופה נוספת?

בשולי הדברים, שוב התברר שבישראל הצנזורה זוקפת ראש ומנצלת את כוחה הרבה מעבר לעניינים בטחוניים. ניחא, בזמן שראש המוסד ומפקד פד"ם היו בקטאר, אבל איסור פרסום גורף (עד עבירה של פוליטיקאי)? אין שום הצדקה. הציבור זכאי לדעת מה עושים מנהיגיו לטובת הבטחון. אגב, עדיף ישירות מהם. זכינו מהם לאפס הסברים לאורך השנים האחרונות. מביש.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.