פוסט יומולדת וניתוחים (בבית חולים)

חשבתי חשבתי, האם לכתוב דבר מה לכבוד יומהולדתי ה-50. צירוף מקרים וראיתי הבוקר פרסום של מאמר על… ימי הולדת. או ליתר דיוק האם יש חשיבות ליום ההולדת של המנתח שלכם. התשובה היא – כן! מאמר שהתפרסם לקראת כריסטמס בכתב העת הרפואי BMJ בדק האם זה משנה אם ניתוחים נערכים ביום ההולדת של המנתח והתוצאה היא ששיעור התמותה כתוצאה מהניתוחים גבוה יותר. המחקר בדק יותר ממיליון ניתוחים, ביחס למנתח, ויום הניתוח ביחס ליום הולדתו של המנתח פלוס מינוס 15 ימים מיום זה. ביום ההולדת ממוצע התמותה של ניתוחים הוא 7.2%, לעומת 5.6% בכל יום אחר. זה נכון גם אחרי נרמול של הממצאים למאפייני בית החולים, והנתונים האישיים של המנותח.

לחובבי שיטות מחקר שביניכם, אני משוכנע שאתם אומרים לעצמכם, אההה, מנתחים לוקחים לעצמם ניתוחים מסובכים יותר ביום ההולדת, כי הם מעניינים יותר, והם סובלים מתחושת בטחון שביומולדת הכל מצליח. טוב אז לא החוקרים בדקו גם את זה. אין הבדל בין חומרת המחלה ומצב החולה, בין יום ההולדת של המנתח, לכל יום אחר בטווח שבועיים מיום ההולדת.

אוקי, תפסתם אותי. בטוח שמנתחים לוקחים הרבה יותר, או הרבה פחות ניתוחים ביום ההולדת שלהם, ובגלל זה יש הבדל בשיעור התמותה. אז לא, אין שום הבדל, ביום ההולדת יש מאית ניתוחים פחות מימים אחרים, לא משהו בעל חשיבות לממצאים.

לקינוח, החוקרים בדקו האם יש הבדל אם הניתוחים מתקיימים ביום שישי, יום בו המנתח רוצה לצאת לחופשת השבת, וגם בדקו הבדלים אם מדובר ביום הולדת עגול של עשור 40, 50 (אני) ו-60. התוצאות היו דומות, ולא היה הבדל.
בריאות, שימחה ואושר.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.