אל תישאו את שם הבטחון לשווא

לפני 5 חודשים נשא ראש אמ"ן דברים בכנס ואמר שהצלחנו לבלום את הנוכחות של איראן בסוריה, כמה חודשים אחר כך, ישראל "הזדעזעה" מהחלטתו של טראמפ לצאת מסוריה, גם כיוון שכולם יודעים שאיראן מבוססת בסוריה, והיא אחת המרוויחות מהחלטת טראמפ.
חודשיים אחרי אמירתו של ראש אמ"ן צה"ל סיכל פיגוע רחפנים בגיזרת רמת הגולן. הסיכול לווה בצהלות שמחה וגיל להתפאר, כולל כתבה מעוררת גאווה בלבבות בערוץ 13 לפני שבועיים. https://13news.co.il/item/news/politics/security/ygevq-898475/
כדי לנסות להוציא לפועל פעולה כזאת, צריך התבססות והרבה ממנה. צריך שיתוף פעולה עם המשטר הסורי (יש כזה מלא מלא), צריך להעביר את הציוד, אנשים שיכינו מקום ממנו מוציאים את הפעולה, לקלוט את האמל"ח בסוריה, להכין אותו ועוד. זה, בלי שנזכיר את ירי הרקטות מהגולן לעבר ישראל (מספר פעמים), המל"ט האיראני שאחרי הפלתו נפלה סופה בשטחינו.

"הפקה מושלמת של צה"ל"כך התבשרנו אחרי שניסיון התקיפה של חיזבאללה לא צלח, והסתבר שהתלוותה אליו הפקת הונאה לתפארת. במקום לשמור על אש נמוכה, צה"ל רץ לספר לחבר'ה. "איזה תרגיל מטורף עשינו להם, אנחנו מדהימים". את זה אמרנו למרות שכבר ברגע הראשון היה ברור שבסה"כ חיזבאללה החטיא רכב אמיתי, עם חיילים אמיתיים, שהיו אמורים למות באמת, אבל לשמחתינו התמזל מזלם. על זה רצים לספר בגאווה כזאת?

לא חלף חודש וגם התחקיר של צה"ל התפרסם, בקצת פחות הוד והדר, בצורה מוצנעת כמובן. גם נזיפות חולקו.

"חמאס ספג את המכה הכי קשה מאז צוק איתן" – כמה פעמים מכרו לנו את משפט הקסם הזה? במאי 2018, ביולי ואוגוסט שוב, באוקטובר קיבלנו את הגירסה שברקים פגעו ברקטות ששוגרו (אחת מהן לבאר שבע), בנובמר שוב מכה קשה, ואז במרץ הירי נגרם בגלל קצר חשמלי ולנו הסתדרה התיזה וחוזר חלילה.
במקביל בכל הפעמים חמאס הודיע שהושגה הפסקת אש, ובישראל הכחישו זאת. בכל הפעמים כאשר חמאס הודיע זאת, האש נפסקה באורח פלא מצד שני הצדדים ופיקוד העורף הסיר מיידית את המגבלות האזרחיות מסביב לרצועה.

כאילו משום מקום הפציעו התקיפות של ישראל בעיראק. ככה סתם במקרה חודשיים לפני הבחירות זה קרה. כלומר ייתכן שהיו רבות כאלו בשנים האחרונות, אבל ביולי זה עלה לכותרות, כי אין כמו איראני טוב לקצת חרדות בישראל. התקיפה המתוקשרת האחרונה היתה בשבוע שאחרי הבחירות. אחר כך היו חגים, ואז אחרי החגים לא התחדש הכל. למה, זאת לא נדע. הרי לציבור מגיע רק לדעת ש"אנחנו נמנע את ההתבססות האיראנית בסוריה / בעיראק / במזרח התיכון", ובכלל עדיף שרק יידעו שאנחנו מצליחים נורא, ואם לא אז צריך תוספת תקציב של מיליארדים.

באמצע נובמבר בשנה שעברה אמר נתניהו שאסור ללכת לבחירות כי ישראל נמצאת בתקופה בטחונית רגישה, חודש אחר כך הוא הקדים את הבחירות ומצבנו הבטחוני הפך להיות מצוין, רק כדי שנגלה שבלי נתניהו לא נוכל להתמודד עם האיום האיראני, שאותו בלמנו ומנענו את התבססותו בסוריה ובמרחב רק בזכות נתניהו, וזאת הסיבה שעכשיו צריך תוספת של מיליארדים לתקציב הבטחון.

לפני 40 שנה בסיומו של שרב סתווי, כתב שלום חנוך את המילים הבאות:
"נשבר השרב, עולה הלחות, השמים מתכסים עננים
נוסע אליך אשה יפה והרוח מצליפה בפנים…"
המילים היו קשורות לנעשה בחוץ, זה היה מקור ההשראה לשיר.

Image

בישראל של היום הבטחון הוא מטבע פוליטי עובר לסוחר. צה"ל הפך לגוף שיווק של עצמו ומוכר לנו לוקשים באמצעות דובר צה"ל, הצנזורה והכתבים הצבאיים. הפוליטיקאים סוחרים בבטחון כאילו חיי האזרחים הם מטבע עובר לסוחר בקלפי.
לו רק נקבל מילים שקשורות לנעשה בחוץ, דיינו
.

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.